
WIL JIJ ADVERTEREN OP INSTAGRAM EN FACEBOOK? OF PROMOTEN?
Je hebt het knopje vast wel gezien op jouw account; Dit bericht presteert 80% beter dan je andere berichten. Promoot het nu!
Misschien heb je het zelfs al gebruikt en of honderden euro's in adverteren uhh promoten gegooid. Ja letterlijk gegooid. Grote kans dat je ook weinig website verkeer hebt gehad, mocht je dit tracken met je Google Analytics. Heel erg zonde!
Ondanks dat Instagram jou de mogelijkheid bied om een doelgroep te maken en te kiezen waar je ze naartoe wilt leiden, naar je website of naar je Insta profiel, is dit knopje kansloos.
Hoe moet je dan wel adverteren op Instagram? Instagram wilt natuurlijk geld verdienen en zij gaan jou niet vertellen dat dit knopje voor beginners is en of voor mensen met een hobby. Adverteren doe je namelijk via jouw advertentiebeheer op Facebook. Jawel!
Huh op Facebook? Waarom? Stel dat je alleen wilt adverteren op Instagram? Ja ook dan, adverteer je via het FB advertentiebeheer.
Via het advertentiebeheer kan je veel meer dan het blauwe promo knopje. Doelgroep bepaling is specifieker, je kan een A/B testing doen, dit houdt in dat je 2 soortgelijke advertenties hebt en aan de hand van je doelgroep, woonplaats, tekst van je advertentie kan bepalen welke goed loopt zodat je je doelgroep beter kan micro managen.
EN..... zeker niet onbelangrijk... je kan een pixel die gelinkt is aan je website. Meten = weten. Als je niet weet hoeveel euro's advertentiegeld jij nodig hebt om orders te krijgen dan adverteer je alleen met angst en hoop.
Hoe fijn is het dat je dit kan meten?! Precies. Daarom moet je niet via het promo knopje adverteren maar via het advertentie beheer.
Vaak kiest een ondernemer als doel "websiteklikken" met het achterliggende gedachte dat deze bezoekers gaan kopen. Mooi niet, wat wel, nou.. likes en reacties. Leuk voor een influencer. Maar niet leuk voor jou als ondernemer. Je kan via Instagram je advertentie ook niet meer wijzigen na plaatsing. De reden hiervan is omdat je je doelgroep toch niet goed kan meten. Functies zijn erg beperkt!
Facebook advertentiebeheer is een kwestie van oefenen, doen, oefenen en doen. Je moet er echt tijd in stoppen om het te begrijpen. Maar als dit doet is het echt de moeite waard!
Promoten is net zoiets als flyers uitdelen. Adverteren is je geld terug ontvangen.
Adverteren is altijd zijn geld waard als je het goed doet. Promoten is leuk.. voor erbij!
Wil je meer weten? Plan een Powersessie met mij in
of meld je aan voor mijn gratis Zoom sessie iedere donderdag om 20:00 uur
Reactie plaatsen
Reacties