
LEES HIER HOE JE MINDER RETOUREN KRIJGT!
Minder retouren en meer klanten is gelukkig geen rocket science. Het is wel een feit als je kleding verkoopt dat je meer retouren krijgt of ruil dan als je bijvoorbeeld fietsen verkoopt.
Daarom is het ook belangrijk dat je bij start van de webshop goed nadenkt wat je wilt gaan verkopen. Wil je echt toch kleding verkopen of andere producten waar je meer retouren ontvangt dan moet je beter onderhandelen over je inkoopprijs om de pijn te verzachten. Nou ja pijn, eigenlijk gaat het om jouw omzet te verhogen.
Het enige wat je hoeft te doen, is je strategie te heroverwegen en slimmer met retouren om te gaan.
Webwinkeld ontvangen en verwerken wel 3 keer meer retouren als stenen winkels!
88% van de Nederlandse consumenten checkt eerst het retourbeleid voordat ze een aankoop doen. Maar ook dit ligt aan het product dat je verkoopt.
Bij kleding is een maattabel een must. Of een model waar je haar maat erbij vermeld. Zodat de consument een inschatting kan maken. Hoe meer productinformatie, hoe minder je retouren ontvangt.
Goede productfotografie is hierin een must. Vooral als je producten verkoopt die vaak worden geretourneerd.
Reactie plaatsen
Reacties